Mijn werkgever had een vooruitziende blik en heeft in het recente verleden een aantal slimme keuzes gemaakt door te willen starten met marketing automation. Zo is begin 2019 Salesforce CRM in gebruik genomen. Medio 2019 zijn FormSuite en Salesforce Marketing Cloud aangeschaft. En zelf kwam ik eind 2019 bij het team om de implementatie van beide laatste systemen onder mijn hoede te nemen. Aan de hand van implementatiepartner Growing Minds is de klus geklaard. Dat wil zeggen dat de basisinrichting, het fundament, nu staat. Donaties komen al gestaag binnen, nog zonder dat we het aanjagen.

Webformulieren

In januari 2020 hadden we de kick-off van het project, en afgelopen week hebben we onze nieuwe webformulieren in gebruik genomen, inclusief Salesforce integratie. Vooral aan dat laatste gaan we veel plezier beleven. We kunnen nu immers veel effici├źnter werken, en de foutgevoeligheid neemt sterk af. De formulieren zijn ontwikkeld in FormSuite, een doeltreffende tool voor het bouwen en beheren van landingpages, formulieren, bedanktpagina’s, en bedanktmails.

Probeer ze gerust eens uit en meld je aan voor ons E-Nieuws!

E-mail

Maar dat is niet het enige. Want met onze e-mail zijn we gemigreerd van Spotler naar Saleforce Marketing Cloud. Er is een nieuw, fris e-mailtemplate gekomen, en afgelopen week is de eerste nieuwsbrief verstuurd.

Het uitgebreide testen betaalt zich uit, want tot dusverre loopt alles op rolletjes. Al moeten we hier en daar nog wel wat optimaliseren natuurlijk, maar dat is normaal.

Technisch zit het allemaal goed in elkaar. Maar toch ben ik het meest benieuwd hoe onze achterban het gaat ervaren. Want gebruiksgemak en een betere klantrelatie is tenslotte waar het allemaal om draait. Daar hebben we nog wel een weg te gaan, maar een belangrijke stap is nu gezet. De komende weken bepalen we onze vervolgstappen, want er staat al heel veel op de wensenlijst.

#wegaanbeginnen